Friday 18 March 2011

9

kalian tau.. dahulu.. setiap malam aku menangis.. duduk di satu ceruk.. bersama telefon bimbit aku..
setiap malam meminta2 kasih dan cinta orang.. bila pagi.. aku jadi bodoh... kepala pening.. itulah aku setiap hari.. tiap2 malam bertukar jantan di telefon.. harap ada yang sudi mengambil diri ini.. tetapi.. kalau dah malang tu malang juga.. masakan pula si gagak boleh bertukar menjadi si merak. bodoh gila kau ni gadis. aku tak pernah putus asa.. apabila melihat orang lain bercinta. aku juga mahu bercinta.. namun aku bodoh.. jantan!! seekor makhluk yang hanya mahukan duit dan sexs!! aku tidak bercakap soal "lelaki" aku bercakap soal "jantan"...

hampir setiap malam aku berkomunikasi dengan manusia ini. gila nya aku. di penghujung cerita .. air mata aku kering.. dan jiwa aku sakit. setiap malam begitu. aku tak pernah serik. serik mencari apa itu cinta.

namun kini semunya dah berubah.. aku kembali kedunia aku sendiri.. sudah tidak tahu makna tangisan dan kesakitan. jiwa aku kembali pulih. aku benci CINTA!!! sebab itulah aku ciptakan ruangan ini. semalam aku ke luar rumah.. aku lihat ada teman ku.. sedang berbual di telefon sambil menangis.. pastinya saja dalam telefon itu teman lelakinya.. Bodoh!! kau perempuan bodoh! menyerahkan segalanya kepada jantan itu.. terus la jadi bodoh!! aku harap 1 hari nnti kau akan sedar.. yang diri kau tu hanya sia2.. tinggalkan saja jantan itu... buang masa kau!

4 comments:

  1. ..dan sekian.

    itu apa yg pernah aku rasa. Dulu.

    Sama saja.

    ReplyDelete
  2. wuuh..betapa kita terlalu marahkan diri sendiri dan makhluk lain yang 'bersenggama cinta palsunya' dengan 'cinta tulen' kita..yang mana akhirnya kita gagal meraih setiap lelongan cinta dalam perebutan hati-hati yang merintih.Aku bersyukur kalau kau berjaya sedar dengan 'kebegoan' hidup yang didasarkan oleh CINTA(Cinta Itu Nyata Tidak Ada)!.

    ReplyDelete