Sunday 20 March 2011

10

kali ini aku mahu bercerita pula tentang seorang rakan aku.. si betina.. ya.. dia bukan gadis. juga bukan perempuan  dan jauh sekali wanita... tidak layak gelaran itu untuknya...
aku punya sebab mengapa aku membuat penilaian terhadapnya dengan begitu jitu.
dia.. seorang penuntut di sebuah IPTA.. yang tidak popular.. hari2 dia menjaja kisah .. kepada orang ramai.. realiti mahupun dunia maya... 2 perkara yang biasa dia cerita kan ialah.. soal agama dan dosa pahala...
dia berkata pada sekalian makhluk bumi.. itu dosa.. ini dosa.. namun. sebaliknya.. dia 24 jam mencarut di FB dan blog nya yang di agung2kan.. pelbagai carutan dia lemparkan.. mungkin pada diri sendiri.. malu!
aku pelik.. melihat tingkahnya.. dia suka bercerita soal dalaman.. maksud aku.. alat dalaman.. aku harap kalian paham.. dia bercerita terang-terangan.. sebut 1 persatu.... tidak malu.. tidak segan..

satu hari.. dia bercakap soal "Dara" shit!! aku tahu.. aku pasti kena.. dia melaungkan pada dunia.. "AKU MASIH DARA" ... aku diam... diam bukan kerna percaya akan kata2nya.. diam kerana aku meneliti kembali video2 lucah dari pelbagai negara pemberiannya dahulu.. aku mula bertanya "DARA KAH DIA" ...
aku kembali diam.. namun dia masih menjaja cerita... yang dia sangat ayu,lemah lembut dan paling enak untuk si lelaki...

pelik...

aku diam lagi...
masih memerhatikan tingkahnya..

kali ini dia menyebut soal tudung dan aurat...
dia cakap.. dia mahu pergi umrah.. hujung tahu ini...
... aku diam lagi... lagi sekali diam aku bukan kerna percaya akan kata2nya.. diam kerana aku meneliti kembali video2 lucah dari pelbagai negara pemberiannya yang terbaru.. banyak betul koleksinya...
sangat banyak...
dia mengutuk dan mengeji wanita yang tidak bertudung di blog nya sambil mempamerkan wajahnya bertudung menampakkan buah nya yang 2 itu?
(haruskan aku memberinya buku panduan bertudung menurut islam)

kali ini dia bercerita pada ku tentang dia dan kekasihnya. beromen di dapur rumahnya..
dan ayatnya yang paling membuatkan aku terkedu "aku romen2.. tapi aku masih dara tau "
aku tidak diam lagi kali ini. aku bersuara...
aku katakan padanya
"aku pantang kalau pompuan beromen pakai tudung, memalukan betul, nak romen buang la tudung tu"
dia menjawab...
"jangan la cakap mcam tu.. aku buat tau"
aku terdiam kembali. mungkin dia sudah lupa niatnya nak ke umrah...
pelik..

1 comment:

  1. memula aku terfikir,mungkin apa yang dia lakukan itu tak menunjukan yang dia sudah tidak ada DARA.tapi selepas aku habiskan membaca aku terpana dan terdiam sekejap...

    rupanya dia telah memalukan dirinya sendiri dengan penyataan begitu..seolah dia melampiri satu hologram yang sangat bersih dan bermoral tapi dalam jasad sebenar ia suatu yang sangat lusuh..simpan sendiri tak boleh ker..

    ReplyDelete