Friday 8 April 2011

11

pheewwiit. dah lama aku tak menjengah ke ruangan ini.. dah bersawang pulak jadinya.. nak upah admin.. aku bukan nya popular mcam pashah sendat.. aku diam bukan sebab aku dah bosan dengan dunia blog.. tapi aku berada di luar kawasan.. ada kerja yang perlu aku laksanakan.


sejak kebelakang ini aku banyak lihat ramai orang yang suka maki hamun kat fb...contoh:

kes 1: gaduh sebab berebut Bf...
status yang seringkali di tulis:
"wei pompuan, kau dah la muka mcam hape entah.. ada hati nak rampas bf aku. dasar pompuan jalang"

kes 2: kes gaduh ngn membe..
status yang seringkali di tulis:
"kau tak payah la nak buruk2kan aku kat orang lain. perangai kau pun buruk juga. mulut busuk bau mcam longkang, kalau tak puas hati cakap depan2 la"

kes 3 : memerli orang dari segi agama
status yang seringkali di tulis:"aku pelik tengok orang zaman sekarang, tak pakai tudung. tak tutup aurat. tak takot dosa ke? pastu berkepit dengan bf sana sini.. meluat la aku"

kes 4 : tak boleh tengok orang lebih dari dia
status yang seringkali di tulis:
"tadi aku tengok pompuan tu pegi kelas macam nak pegi bandar.. melawa kemain..buruknya"

ni dengar sini orang kampung aku nak bagi pendapat aku

kes 1: kau nak maki2 pun buang masa je.. pompuan tu bukan boleh baca kau maki dia. sebab kau dah block dia.. jadi kau tak rasa bodoh ke maki kering mcam tu.. sebab jantan pun kau nak gaduh? kau lagi super duper bodoh

kes 2 : kau pun penakut.. kau pegi la face to face ngn dia dulu .. dia tulis kat FB .. kau pun tulis.. sampai kiamat pun tak settle der.. 

kes 3 : nak perli orang pasal agama pun kena cermin diri dulu.. kalau diri sendiri tu dah betul2 sempurna lain la.. ini . status fb kau duk mencarut sana sini.. hadeh.. buang masa gila kau ni... kau tak dek bf ke? opss.. patut la kau cemburu .. haha :P

kes 4 : satu sen pun minah tu tak mintak duit kau beli pakaian dia.. yang dengki apasal?

motif aku buat entry ni saje nak cakap "ORANG MELAYU KITA DAH SEMAKIN TENAT" kadang-kadang malu nak mengaku diri ni bangsa melayu. hish!

8 comments:

  1. itew cukew yang berebut bf tuh.


    haha.

    bf mesti direbut. limited edition weh.



    laki makin pupus skg.

    haha

    ReplyDelete
  2. hahaha.. ucapan kau ada asasnya.. hehe :P

    ReplyDelete
  3. nasib baek aq melayu celop-celop..hahaha

    ReplyDelete
  4. mungkin sebab dowang takde blog yang dowang boleh lepaskan kemarahan dan segala maki hamun dowang..so facebook lah jadi tong sampahnya...huh

    ReplyDelete
  5. itulah manusia.
    bila kita cakap depa bodo depa marah.
    bodoh!

    ReplyDelete